گزارش تصویری نمایشگاه آثار پژمان رحیمی زاده با عنوان "چشم هایم: تجربه های غلیظ تاریکی" در گالری طراحان آزاد( 13 شهریور94)

در بیانیه ی این نمایشگاه آمده است :

"گذار یعنی پوست انداختن؛ از کالبدی به کالبدِ دیگر شدن. کشاکشیست بر سرِ این که هر چیز همانطور که هست باشد و بماند یا زیر و رو شود، آن گونه که زمانه طلب میکند. میانِ تمنای ثبات و سودای تغییر؛ میانِ سکون و حرکت. ریشه ها و شاخه ها با تیشه و تبر سرشاخ میشوند و یاس ها با داس. یک سوی آیین گذار بنای بالیدن دارد. میخواهد رشد کند و قد بکشد. طرفِ دیگر امّا کارش برچیدن است و هرسکردن و برافراشتن چارچوبهای ملال . یکی پیچکیست پیوسته در کارِ کشفِ روزنهها و گـــــذر از پیچ و خمهای رخنهناپذیر، و آن دیگری سراپا مسرورِ ســــــلاخیِ ساقههاست. این حکایتیست افسونگر از آغاز تا امروز، و گویی از ازل تا ابد، که هر بار رخت عوض میکند، چهره میآراید و با شمایلی نو نقش میبندد. و هر بار آنقدر بیخِ گوش است و به چشم آشنا که انگار دیگر نمیشود شنیدش؛ نمیتوان دیدش. شنیدن اما بسنده نیست؛ باید در سکوت به تکانها و ترکها، به شکستنها و شکفتنهای این رُشدِ دردناک گـــوش سپرد. دیـــــــــدن بسنده نیست؛ باید خرامیدن و دستافشانیِ رستنیهای باغچه را از منظـــــــری نو به تماشا نشست."
امیرحسین سیادت

پژمان رحیمی زاده در سال ۱۳۴۹ در تهران به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی را در شهر لاهیجان گذراند و در سال ۱۳۷۶ مدرک کارشناس ارشد رشته ارتباط تصویری را از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران اخذ کرد. فعالیت حرفه ای خود را در زمینه تصویرگری و طراحی گرافیک از سال ۱۳۷۳ شروع نمود. تاکنون بیش از ۴۰ عنوان کتاب برای کودکان و نوجوانان در کارنامه حرفه ای خود دارد. همچنین در زمینه طراحی و تصویرسازی جلد کتب و مجلات فعالیت می کند و با عنوان مدرس دروس تخصصی تصویرسازی در دانشگاه مشغول به کار می باشد.

علاقمندان می توانند جهت بازدید از نمایشگاه تا تاریخ 18 شهریورماه به نشانی گالری طراحان آزاد واقع در میدان فاطمی، میدان گلها، میدان سلماس، شماره 5 مراجعه نمایند.

logo-samandehi